Creatie

In procesul de creatie se trece prin cativa pasi foarte importanti:

  • studiu de piata din care reiese pozitionarea marcii relativ concurentei, pozitionarea relativ de target si target-ul
  • studiul intern din care reiese intentia sau scopul firmei respective (unde isi doreste sa ajunga si prin ce mijloace), constientizarea de catre personalul firmei relativ la importanta imaginii pe care o promoveaza etc.
  • se aleg elementele de baza – denumirea, culoarea de baza, tipul caracterelor (daca este cazul) si tipul de campanie.

La denumire se discuta despre conservator sau nonconformist, despre unul sau mai multe cuvinte, despre cuvinte cu inteles sau constructii de litere, despre impact (un cuvant ce desemneaza o culoare sau o fructa are un impact puternic pe toate categoriile de public, un cuvant ce desemneaza un element negativ are impact doar pe un anume public samd) si despre directia care o dau marcii.

Despre culoare am discutat, poti gasi si pe net anumite explicatii asupra impactului culorilor, dar e mai bine daca ai urma un curs de specialitate, la vreo facultate cu profil artistic sau media si comunicare. Caracterele se impart si ele in mai multe categorii: cu serife, fara, tip script, decorative sau monospace (cele care pot fi integrate intr-un logo).

Tipul de campanie se categoriseste cel mai usor in atl (above the line) si btl (below the line). In detaliu, este vorba de diferentierea dintre campaniile prezente la TV, radio, reviste, ziare, sau orice tip de suport media unde platesti chirie pe spatiu si campaniile facute prin posta, email, flyere, brosuri, postere, sau orice alt tip de suport media / print / electronic unde nu platesti chirie si e mult mai ieftin. atl-ul se foloseste in general pentru companie, si btl-ul pentru brand. btl-ul este clar mult mai direct, mai incisiv si iti controlezi mai usor target-ul. atl-ul se foloseste mai mult pentru constientizare decat pentru vanzarea efectiva si acolo este mult mai mult loc pentru creativitate.

Va invit sa votati la sondajul Cine va controla viitorul in online?