Web Analytics (Analiza web) este procesul de colectare, măsurare şi analizare a activităţii utilizatorului pe site, în vederea atingerii obiectivelor dumneavoastră.
Instrumentele de analiză ajută proprietarul site-ului pentru a urmări statisticile site-ului, inclusiv comportamentul vizitatorilor pe site. Ele ajută, de asemenea, proprietarul site-ului să cunoască informaţii detaliate despre traficul de pe site-ul web. Instrumentele Web Analytics ajută să vezi:
- Câţi oameni au vizitat site-ul
- Care sunt sursele de trafic
- Care este locaţia geografică a vizitatorilor
- Care sunt cele mai importante pagini de pe site-ul web
- Care este vârsta,
- Care este sexul şi multe altele…
Instrumentele de Web Analytics oferă răspunsuri la toate întrebările de mai sus şi la cele care nu sunt enumerate aici. Web Analytics oferă o imagine mai bună despre vizitatori şi, astfel, la rândul nostru, ne ajută să înţelegem modul de trafic, precum şi comportamentul vizitatorilor pe site-ul web. Urmărirea datelor este foarte importantă pentru funcţionarea cu succes a afacerii.
Lista următoare oferă instrumente analitice de top disponibile pe piaţă:
- Omniture
- Core Metrics
- Web Trends
- Index Tools – Acum achiziţionate de către Yahoo! şi este numit ca Yahoo Web Analytics.
- Unica
- Click Tracks
- Microsoft adCenter Analytics
- Google Analytics – Google Analytics devine program
Din punctul meu de vedere Google Analytics este cel mai bun instrument pentru analiza traficului .
Da este adevarat, Google Analitics este foarte bun pentru analiza traficului. De Alexa.com ce parere aveti? http://www.alexa.com/siteinfo/metodepromovare.wordpress.com