Marketing prin informaţie

Marketing prin informaţie
Comportamentul de cumpărare al internauţilor este reflectat în caracteristicile culturii Internet:

  • Internauţii doresc foarte multe informaţii;
  • Internauţii se aşteaptă să obţină această informaţie, în cea mai mare parte sau cel puţin parţial, gratis;
  • Internauţii nu privesc cu ochi buni e-mail-ul comercial nesolicitat;
  • Internauţii doresc de la fiecare site un conţinut bun şi nu apreciază pompozitatea şi numărul de slogane fără substanţă.

În contextul unui astfel de comportament de cumpărare, mărfurile pot fi vândute doar prin intermediul informaţiei. Articolele care se vând bine online se supun unor descrieri amănunţite, iar consumatorii care le cumpără sunt deja familiarizaţi cu efectuarea unor cumpărături pe baza de cataloage. Pe Internet, de asemenea, consumatorul citeşte despre un produs oarecare, vede o imagine şi foloseşte acea informaţie pentru a lua o decizie. Iată câteva categorii de informaţii recomandate pe site-urile Web ale unor companii:

  • Prezentarea firmei, a structurii, a membrilor din conducerea , a acţionarilor firmei, a partenerilor de afaceri;
  • Anunţuri noi şi ştirile apărute în presă;
  • Informaţii sintetice sau sub formă grafică din rapoarte anuale şi/sau periodice;
  • Informaţii istorice despre organizaţie;
  • Date despre modul de contactare a diverselor compartimente;
  • Aprecieri privind piaţa produselor sau serviciilor sau aspectelor tehnologice legate de linia de produse;
  • Informaţii despre eforturile de dezvoltare şi cercetare ale firmei;
  • Descrierile produselor şi serviciilor oferite;
  • Cataloage on line complete cu produsele şi serviciile oferite;
  • Date tehnice şi specificaţii despre produse inclusiv comparaţii cu alte produse concurente;
  • Modalităţile de comandă pentru produse şi servicii online;
  • Scurte demonstraţii video ale produselor;
  • Scurte clipuri audio de la conducerea companiei;
  • Indicatori sau legături către alte surse de informare de pe Internet legate de subiect;
  • Lista cu întrebările puse frecvent de clienţi şi răspunsurile la acestea;
  • Un calendar al conferinţelor, seminarelor sau evenimentelor importante pentru companie;
  • Un formular feedback sau de sugestii pentru input-urile vizitatorilor.