Aprobat in DMOZ

Cel mai important director web este DMOZ (cunoscut si sub numele de ODP – Open Directory Project ) a aprobat insfarsit in data de 22 decembrie 2009 blogul Metode de promovare in subgateoria Promovare. Acesta contine zeci de mii de situri, atent verificate de catre editori pentru fiecare categorie in parte. DMOZ este condus in totalitate de voluntari si inscrierea sitului trebuie revizuita de unul din acestia “de mana” inainte de a fi validata. Prezenta in DMOZ este importanta deoarece o simpla listare aici aduce la randul ei pana la 300 de listari in alte directoare web ce il folosesc ca sursa principala (inclusiv Google). Afla mai mult despre Dmoz.org

O părere la “Aprobat in DMOZ”

  1. Am citit pe forumul Softpedia o discutie legata de editorii DMOZ din 15 sept. 2007, cam veche, recunosc…
    In general am constatat ca lumea este foarte pornita impotriva editorilor.

    Daca imi permiteti, am sa va spun din proprie experienta cam ce am constatat eu:

    In primul rand 90% dintre cei care au incercat inscrierea in directorul DMOZ se asteapta ca dupa finalizarea cererii sa primeasca un email prin care sa fie instiintati ca cererea lor a fost primita si un editor se va ocupa de ea.
    Toata lumea stie ca validarea cererii poate dura foarte mult.
    Lipsa acelui mesaj in care sa se comunice ca cererea a fost primita si va fi analizata creaza confuzie.
    Cel mai banal director web din Romania trimite un mesaj de confirmare dupa ce ai finalizat cererea.

    Personal am incercat la un interval de 7 zile reinscrierea in director a doua site-uri, nestiind daca prima cerere a fost primita.
    Posibil sa fi deranjat editorul care se ocupa de asta.

    Un alt motiv de nemultumire, din cate am inteles, este acela de respingere a unui site fara a oferi o motivatie, cat de scurta: lipsa continut, incadrare gresita, site nefinalizat, etc.

    Pe forumul Softpedia se vorbeste de continut unic, care sa nu fie regasit pe alte site-uri.
    Ok. Dar ce facem cu magazinele online, inregistrate cu sutele in DMOZ si care ofera practic acelesi produs a carui descriere si specificatii sunt identice, indiferent de site-ul pe care este afisat?
    Aici cum se trateaza problema continutului unic ?

    Personal am doua site-uri prin care ofer echipamente de supraveghere video cctv, unul dintre ele fiind specializat in placi de captura.
    Echipamentele pe care le import au specificatii tehnice care se regasesc cred pe zeci de alte site-uri din Romania.
    Ce va face un editor care imi va analiza cererea de inscriere ? O va respinge?

    Nu este vina noastra ca editorii DMOZ sunt putini si munca lor este bazata pe voluntariat care se desfasoara in timpul liber rezunadu-se poate la 30 minute pe zi.
    O solutie simpla ar fi largirea bazei de editori.
    Cati editori au fost acceptati si s-au alaturat proiectului in ultimul an ?
    Nimeni nu stie. Totul se desfasoara sub o aura invaluita in mister.

    Toata lumea stie ca afisarea site-ului in DMOZ este o mare victorie care
    te va ajuta la o mai buna pozitionare in Google.

    M-am uitat pe director la diferite sectiuni, in speranta de a intelege ce au ei si eu nu.
    Cred ca am vizitat peste 100 site-uri, iar cel putin 30% nu inteleg cum au fost validate.
    Ai impresia ca totul a fost facut pe genunchi in mare graba.
    Cu siguranta si asta este un motiv de nemultumire si cred ca nu numai al meu.

    Cautand pe internet alte articole desprea DMOZ am gasit un site care se intituleaza:

    “Blogul editorilor romani din ODP/DMOZ | Nimicul lui Krumel”

    Aproape involuntar am verificat daca este listat in director iar raspunsul a venit prompt:

    “Krumel – Prezintă articole despre optimizarea şi promovarea web, evenimente locale şi autohtone cât şi păreri personale.”

    //————————————————————-//
    La sectiunea “Înscriere în DMOZ” sunt prezentate cateva exemple.
    //————————————————————-//

    La Capitolul Asa Nu suntem informati urmatoarele:

    1. Titlu: Web design, promovare, seo (Titlul este incorect pentru că reprezintă o înșiruire de cuvinte cheie)

    2. Titlu: Evenimente din România (Cuvinte cheie în titlu. Gândiți-vă ce-ar ieși dacă toate site-urile care prezintă evenimente ce au loc în România ar fi înscrise în DMOZ cu acest titlu…)
    (Limbaj promotional, descriere subiectivă)
    //————————————————————-//

    Acum pun o intrebarea editorilor care au validat inscrierea.

    Indrumarile prezentate in sectiunea “Înscriere în DMOZ” sun oblicatorii sau facultative ?

    Nu sunt un webmaster sau un specialist in optimizare SEO.
    Am luat-o cu pasi marunti, pierzand noptile cu cititul si invatatul si va rog sa ma credeti ca la 43 de ani este din ce in ce mai greu.

    Ca mine sunt multi care au refuzat sa plateasca sute de euro pe un site si alte sute pe optimizare SEO, neavand garantia lucrului bine facut.
    De curand, o firma de optimizare mi-a propus un contract de 500 euro pe luna ca sa-mi gestioneze o campanie Google Adwords.
    Am ramas siderat de propunerea lor…
    Dar au site inscris in DMOZ.
    Oferta este publica si afisata pe site. Ce i s-a parut atat de interesant editorului care a validat inscrierea ?
    Continutul, prezentarea grafica sau intr-adevar unicitatea mesajului?

    Noi astia mici si multi nu le stim pe toate. Nimeni nu s-a nascut invatat, dar suntem dispusi sa invatam daca ni se spune unde am gresit…

    Cu deosebita stima,

    Bogdan Stefan

Comentariile sunt închise.