Search Engine Marketing si campanii Pay Per Click

Reclamele in sistem PPC (cu plata pe click) sunt cele mai folosite in acest moment pe Internet.

Vremea bannerelor publicitare a apus. Dupa atatia ani si miliarde de afisari de bannere, vizitatorii s-au format un fel de filtru mental care ignora aceste bannere. Astfel rata de click (numarul de click-uri la 100 de afisari) a scazut drastic.

In Romania inca se mai utilizeaza acest sistem mai ales pe retelele de schimburi de bannere (banner exchange). Deasemenea firmele mari investesc in campanii cu bannere, mai ales pentru brand awareness.

Cele mai folosite tipuri de reclame acum sunt cele text.
Ele contin un titlu si o descriere. Rata de click pe aceste reclame este mult mai mare decat a bannerelor, uneori ajungand si la 10%.

Principalele motoare de cautare folosite de utilizatorii din Romania sunt Google, Yahoo! si MSN. Google si Yahoo folosesc reclamele in sistem PPC. Daca nu ai rulat niciodata o campanie PPC iti pot recomanda sa incerci Google AdWords.

Google Adwords – permite advertiserilor sa-si faca reclama prin anunturi text care apar in dreapta rezultatelor cautate in Google sau pe reteaua miilor de site-uri partenere care folosesc Google Adsense.

In Romania Neogen ofera reclame si parteneriat in sistemul PPC cu anunturi text.

Daca un anunt text nu are o conversie foarte buna se poate schimba continutul anuntului (titlul si descrierea) pana se imbunatateste conversia. Acest lucru se intampla in timp real.

Ai observat ca o parte care ia foarte mult timp este aceea in care se alegi cuvintele cheie. Exista doua posibilitati pentru a trece de acest pas: te gandesti la o serie de cuvinte, iti storci creierii si ajungi la un rezultat mediocru sau folosesti unelte special create pentru keyword research.

Cea mai buna alegere in cazul in care folosesti deja Adwords este Google Adwords KeyWord Tool, aplicatia de sugestii de cuvinte cheie de la Google. Este folositoare prin faptul ca arata pe langa sugestiile de cuvinte cheie volumul de cautari in ultima luna, numarul de competitori pe expresia respectiva, tipare de cautare (trends) in ultima perioada si multe altele.Folosind aceasta unealta poti descarca rezultatele in format Excell, CSV si text.

Un instrument destul de util pentru Keyword Research Tool si Keyword Popularity Tool este oferit in mod gratuit de seo4experts.com si este conceput pentru a:

  • Genereaza automat sugestii de cuvinte cheie Google (datele sunt preluate de la Google).
  • Verifica popularitatea cuvintelor-cheie existente şi genereaza automat cuvinte noi.
  • Măreşte lista dvs. de cuvinte cheie existente.
  • Afiseaza cuvintele cheie cu un nivel scăzut sau fără concurenţă.

Pentru lista de unelte pentru optimizarea site-urilor web, research, sugestii, rapoarte, analiza si monitorizare accesati pagina de Unelte.

Google Analytics va ofera posibilitatea de a urmari accesarile sitului dumneavoastra de catre vizitatori. Fiind un serviciu gratuit pentru monitorizarea traficului site-urilor, singura lui limita fiind de 5 milioane de afisari pe luna daca site-ul nu este inscris in adwords.

Tot ce trebuie sa faceti este sa introduceti un mic fragment de java script in pagina dumneavoastra care va raporta accesarile.
Cu toate acestea Google Analytics este o unealta foarte buna de analiza a traficului dumneavoastra, puteti identifica tarile din care sunteti accesati, ce pagini ale sitului sunt cele mai vizitate, numar de accesari, retelele din care sunteti accesati, numarul de revizitari, etc

2 păreri la “Search Engine Marketing si campanii Pay Per Click”

  1. Intr-adevar reclamele PPC sunt excelente.

    Avem in meniu: Google Search, Google Contextual, Google Placement, Neogen, Facebook Ads, Linkedin Ads, Trilulilu Ads, Retele contextuale ale regiilor media si mai sunt si altele.

    Plus bannerele statice, dinamice sau interactive pe reteaua Google de site-uri partenere au preturi fara concurent.

    Dar… Nu poti site-branding, nu poti anumite overlayere, nu poti proiecte speciale, poti doar standard. (cateodata este ok, daca esti o companie mica)

    Felcitari pentru articol

Comentariile sunt închise.