Cât cheltuiesc europenii pentru publicitate online?

Piaţa de publicitate online din Europa a continuat să crească în ritm accelerat, potrivit unei statistici date publicităţii de Interactive Advertising Bureau Europe (IABEurope) în colaborare cu PricewaterhouseCoopers. În 16 dintre ţările europene analizate, cresterea a fost, în medie, de 40% faţă de 2006. În SUA, spre comparaţie, piaţa a crescut cu doar 26% în aceeasi perioadă a anului.
Advertiserii europeni au cheltuit 11,9 miliarde de euro în 2007 faţă de 7,21 de miliarde cât cheltuiseră în 2006. Marea Britanie, Germania si Franţa au contabilizat peste două treimi din consumul publicitar din 2007. Consumul publicitar pe utilizator de Internet european a fost, în medie, de 81 de euro. Advertiserii din Norvegia au plătit cel mai mult (133 de euro/utilizator de Internet), urmaţi de Marea Britanie (121 de euro) si de Danemarca (110 euro). În SUA, consumul publicitar mediu/ utilizator a fost în 2007 de 92 de euro.
Pentru anii următori, un raport eMarketer.com estimează că va exista o atenuare a ritmului de crestere a consumului publicitar. Astfel, în 2009, consumul publicitar ar putea creste în SUA cu doar 15,3%, în timp ce în Europa cresterea ar fi de 22%.

Articol preluat de pe Saptamana Financiara Online

3 păreri la “Cât cheltuiesc europenii pentru publicitate online?”

Comentariile sunt închise.