Blogging & Advertising

Vremea bannerelor publicitare a apus. Dupa atatia ani si miliarde de afisari de bannere, vizitatorii s-au format un fel de filtru mental care ignora aceste bannere. Astfel rata de click (numarul de click-uri la 100 de afisari) a scazut drastic.

In Romania inca se mai utilizeaza acest sistem mai ales pe retelele de schimburi de bannere (banner exchange). Deasemenea firmele mari investesc in campanii cu bannere, mai ales pentru brand awareness.

Cele mai folosite tipuri de reclame acum sunt cele text.
Ele contin un titlu si o descriere. Rata de click pe aceste reclame este mult mai mare decat a bannerelor, uneori ajungand si la 10%.

Peste 1,2 miliarde de dolari s-au investit în 2007 în publicitatea de pe site-urile de socializare, în creştere cu 155% faţă de anul trecut. MySpace şi Facebook atrag 70% din suma investită în Statele Unite ale Americii în acest domeniu. Aproximativ 75% din afacerea publicităţii de pe reţelele de socializare se desfăşoară în Statele Unite, unde s-au investit peste 920 de milioane de dolari în acest an. Cifrele demonstrează astfel că publicitatea din cadrul reţelelor de socializare reprezintă aproximativ 6% din toată publicitatea online din Statele Unite ale Americii, estimată la 20 de miliarde de dolari pentru 2007. În prezent, în Statele Unite ale Americii, 70% din adolescenţi vizitează în fiecare lună un site de socializare. Până în 2011, aproape 84% din tinerii internauţi americani şi jumătate din cei adulţi vor avea acest obicei.

Avantajele utilizarii motoarelor de cautare PPC:

  • pretul platit este direct proportional cu numarul de click-uri primit de url in pozitia licitata, iar un management activ al campaniilor PPC poate furniza o cale relativ ieftina de atragere a traficului calificat pe site;
  • non-click-urile reprezinta de fapt “free impressions” (vizualizari gratuite), contribuind la consolidarea imaginii de marca;
  • listarea in pozitia licitata se face imediat, in cateva ore, maxim cateva zile, spre deosebire de cazul inscrierilor gratuite, cand listarea poate avea loc in cateva saptamani sau chiar luni;

Dezavantajele utilizarii motoarelor de cautare PPC:

  • posibilitatea epuizarii rapide a bugetului alocat pentru campaniile PPC, datorita volumului mare de trafic;
  • consumul mare de timp dedicat analizei ranking-ului licitat in diferitele motoare de cautare PPC, pentru anumite cuvinte cheie;
  • riscul cresterii sumei licitate pentru mentinerea rankingului dorit, de unde riscul depasirii bugetului. Conform Forbes, pana in 2008, cheltuielile cu campaniile PPC la nivel mondial vor ajunge la 8 miliarde USD, ceea ce inseamna cheltuieli mai mari pentru fiecare dintre cei care apeleaza la această metoda de promovare.
  • numarul limitat de cuvinte cheie pentru care advertiserii cu bugete mari pot licita un anumit rank.

Related post: