Continutul duplicat

Conţinutul duplicat se referă, în general, la părţi substanţiale de conţinut din cuprinsul domeniilor care fie se potrivesc în totalitate cu alte conţinuturi, fie sunt foarte similare. În principal, aceasta nu reprezintă ceva înşelător la origine. Exemple de conţinuturi duplicat fără intenţie negativă ar putea să includă:

  • Forumuri de discuţii care pot genera atât pagini obişnuite cât şi pagini cu facilităţi minime pentru dispozitivele mobile
  • Articole de magazin afişate sau legate prin mai multe adrese URL distincte
  • Versiuni numai pentru imprimare ale paginilor de Web
duplicate-content.gif

Solutia la duplicate content

Solutia nu este sa-ti sacrifci site-ul pentru Google si alte motoare de cautare. Solutia este sa te gandesti la utilzatorii tai. Solutia este sa ai un site care sa fie “trusted”. Un site devine trusted atunci cand are mai multi vizitatori, cand are mai multi abonati la feeduri, cand este rasfoit (page views) mai des de catre un viziator unic. Toata aceaste activitati a utilizatorului pe site va aduce link-uri catre el.

Am facut un experiment si am copiat pe un site 100 de articole de la site-uri vechi autoritare. Ce s-a intamplat? Am intrat in supplemental index si nici un vizitator. Problema se poate rezolva prin adaugarea tagului “noindex, nofollow” pentru paginile nedorite, am aplicat sfaturile: titlu unic, descriere unica, excerpt-uri (adica nu era afisat tot articolul), am folositi interdictii in robots.txt pentru a controla accesul motoarelor de cautare in site. Intre timp mai obtinusem cateva link-uri. Absolut tot site-ul cu toate paginile duplicat de pe el si cu toate articolele duplicat, au iesit din supplemental results.

Mai multe despre How to Remedy Duplicate Content

Centrul de Ajutor pentru Webmasteri ne sfatuieste sa urmam anumiţi paşi pentru a rezolva în mod proactiv problemele cu privire la conţinutul duplicat şi pentru a vă asigura că vizitatorii văd conţinutul pe care îl doriţi.

  • Luaţi în considerare blocarea paginilor la indexare: Decât să lăsaţi algoritmii Google să determine versiunea ,,cea mai bună” a documentului, aţi putea să ajutaţi să se îndrepte spre versiunea dvs. preferată. De exemplu, dacă nu doriţi să indexe versiunile pentru imprimare ale articolelor de pe site-ul dvs., dezactivaţi acele directoare sau utilizaţi expresii obişnuite în robots.txt.
  • Utilizaţi redirecţionările 301: Dacă v-aţi restructurat site-ul, utilizaţi redirecţionările 301 (,,Redirecţionare Permanentă”) în fişierul .htaccess pentru a redirecţiona în mod inteligent utilizatorii, Googlebot şi alte antene. (În Apache, puteţi face aceasta cu un fişier .htaccess; în IIS, o puteţi face prin consola administrativă).
  • Fiţi consecvent: Încercaţi să menţineţi reţeaua de link-uri interne consecventă. De exemplu, nu creaţi un link către http://www.exemplu.ro/pagina/ şi http://www.exemplu.ro/pagina şi http://www.exemplu.ro/pagina/index.htm.
  • Utilizaţi domenii de cel mai înalt nivel: Pentru a ajuta să livreze versiunea corespunzătoare a unui document, utilizaţi domenii de nivel superior oricând este posibil pentru a face faţă conţinutului specific ţării. Există o posibilitate mai mare să ştim că http://www.exemplu.de deţine un conţinut cu privire la Germania, de exemplu, decât http://www.exemplu.com/de sau de.exemplu.com.
  • Publicaţi cu atenţie: Dacă vă publicaţi conţinutul pe alte site-uri, Google va afişa întotdeauna versiunea care crede că este cea mai potrivită pentru utilizatori în fiecare căutare dată, ceea ce poate fi sau nu versiunea pe care o preferaţi dvs. Cu toate acestea, este util să vă asiguraţi că fiecare site pe care este publicat conţinutul dvs. include un link către articolul original. Puteţi, de asemenea, să cereţi celor care utilizează materialul dvs. publicat să blocheze versiunea pe site-urile lor cu robots.txt.
  • Utilizaţi instrumentele pentru webmasteri pentru a comunica cum preferaţi să fie indexat site-ul dvs.: Puteţi informa Google despre domeniul dvs. preferat (de exemplu, http://www.exemplu.ro sau http://exemplu.ro).
  • Minimizaţi repetiţiile de text: De exemplu, în loc să includeţi un text lung pentru dreptul de autor în partea de jos a fiecărei pagini, includeţi un rezumat scurt şi creaţi un link către o pagină cu mai multe detalii.
  • Evitaţi publicarea paginilor de umplutură: Utilizatorilor nu le place să vadă pagini ,,goale”, deci evitaţi substituenţii unde este posibil. De exemplu, nu publicaţi pagini pentru care nu aveţi încă un conţinut real. Dacă creaţi pagini substituent, utilizaţi robots.txt pentru a le împiedica să fie accesate cu crawlere.
  • Înţelegeţi sistemul de management al conţinutului: Asiguraţi-vă că sunteţi familiarizaţi cu modul în care este afişat conţinutul pe site-ul dvs. de Web. Blogurile, forumurile şi sistemele înrudite afişează adesea acelaşi conţinut în formate multiple. De exemplu, o intrare de blog poate să apară în pagina de pornire a unui blog, într-o pagină de arhivă şi într-o pagină a altor intrări cu aceeaşi etichetă.
  • Minimizaţi conţinutul similar: Dacă aveţi multe pagini care sunt similare, luaţi în considerare extinderea fiecărei pagini sau consolidarea paginilor într-una singură. De exemplu, dacă aveţi un site de turism cu pagini separate pentru două oraşe, dar aceleaşi informaţii în ambele pagini, puteţi fie să le uniţi într-o pagină cu informaţii despre ambele oraşe, fie să extindeţi fiecare pagină pentru a cuprinde conţinut unic despre fiecare oraş.