Optimizarea imaginilor

Exista multe motoare pentru cautarea de imagini, cum ar fi Google Image Search, Yahoo Image Search, Live Image Search (Microsoft), in timp ce tehnologii precum Google Universal Search, permit inglobarea de rezultate de tip multimedia, in cadrul rezultatelor clasice.Pentru a putea profita de aceste servicii, site-urile trebuie sa furnizeze o serie de informatii descriptive pentru imaginile care le contin. Astfel, motoarele de cautare nu pot extrage informatii din interiorul (continutul vizual) al unei imagini, acestea bazandu-se, pentru a intelege continutul imaginilor, pe o serie de factori externi, specificati in codul HTML al paginii.

Principalele aspecte legate de optimizarea imaginilor unui site web sunt prezentate in continuare :

1. Numele fisierului de tip imagine e bine sa contina cuvinte cheie ce descriu imaginea. Exista motoare de cautare care analizeaza numele fisierului, incercand sa extraga informatii despre imaginea aferenta. Chiar daca Google a inceput sa trateze caracterul underscore (”_”) ca si delimitator de cuvinte, in timp ce Yahoo nu face diferenta intre underscore si minus (”-”), este recomandat ca cuvintele cheie sa fie delimitate cu ajutorul caracterului minus (”-”).

2. Utilizand proprietatea ALT, a tag-ului IMG, se pot specifica motoarelor de cautare informatii legate de imaginea afisata. Chiar daca motoarele de cautare nu pot vedea (vizualiza) continutul imaginii, acestea pot interpreta continutul proprietatiii ALT a tag-ului IMG ca fiind o descriere a acesteia.

3. Utilizand proprietatea TITLE a tag-ului IMG, puteti specifica informatii aditionale legate de imaginea afisata.

4. Alaturand imaginii informatii de tip text, relevante cu continutul acesteia, ajutati motoarele de cautare sa cunoasca contextul in care imaginea este folosita.

5. Incercati sa limitati numarul de imagini ce nu pot fi incadrate intr-o singura categorie, in cadrul unei pagini. In momentul in care exista mai multe imagini, cu continut divers, motorul de cautare va avea probleme sa determine contextul in care apare fiecare imagine. In cazul in cazul in care numarul de imagini este limitat, si toate acestea se incadreaza intr-o singura categorie, sau descriu acelasi produs, pentru motoarele de cautare va fi mai usor sa inteleaga contextul in care acestea apar.

6. Utilizati serviciile oferite de site-uri specializate, gen Flickr, Picasa sau PhotoBucket, etc.

optimizarea-imaginilor.jpg

2 păreri la “Optimizarea imaginilor”

  1. Nu sunt de acord cu utilizarea hostingului extern pentru poze (Flickr, Picasa sau PhotoBucket) am eu o reticenta cu serviciile astea … nu am incredere decat in mine. De ce ? Daca intr’o buna zi siteul respectiv se decide sa’mi inchida contul pentru motiv ca nu’i plac „bancurile cu negrii” ? eu raman cu ochi’n soare fara poze😉

Comentariile sunt închise.