Tipuri de SEO

White hat SEO – procedee şi tehnici de optimizare ce corespund totalmente TOS-ului (Terms of Agreement) şi chiar nu încalcă nişte principii morale şi etice. Cei ce au decis să promoveze clienţii săi prin procedeele “albe”, de obicei sunt mai experimentaţi. Deoarece numărul de tehnici este mai restrâns, de obicei, white hat SEO durează mai mult, şi ca rezultat este mai scump. Însă, avantajele white hat SEO este efectul de lungă durată. Posibil că nu veţi ajunge #1 într-o lună, ci în 3, însă la noapte veţi dormi liniştit, şi nu vă veţi trezi într-o dimineaţă să vedeţi că întregul site a fost exclus din Google pentru încălcarea TOS-ului.

Grey hat SEO – procedee şi tehnici ce nu încalcă direct TOS-ul motoarelor de căutare, însă uneori implică nişte tehnici ce nu sunt foarte etice sau corecte. Aceşti specialişti de obicei cunosc tehnicile de bază de white hat şi black hat, şi nu sunt specializaţi în nici una din ele.

Black hat SEO – procedee şi tehnici ce în majoritatea cazurilor încalcă TOS-ul motoarelor de căutare. Aceste procedee pot include: reclamarea site-ului respectiv prin mai multe metode de SPAM, ascunderea textului şi a linkurilor pe site-ul propriu şi pe diverse alte site-uri, doorway-pages (pagini invizibile pentru useri, dar vizibile pentru search engine bots), etc. De obicei de serviciile unui specialist Black hat se folosesc cei care: nu cunosc diferenţa între Black hat şi White hat; cei care nu înţeleg că mai târziu sau mai devreme vor fi penalizaţi pentru aceste tehnici; cei care au nevoie de rezultate de scurtă durată (2-4 săptămâni).