Reclamele in sistem PPC (cu plata pe click) sunt cele mai folosite in acest moment pe Internet.
Vremea bannerelor publicitare a apus. Dupa atatia ani si miliarde de afisari de bannere, vizitatorii s-au format un fel de filtru mental care ignora aceste bannere. Astfel rata de click (numarul de click-uri la 100 de afisari) a scazut drastic.
In Romania inca se mai utilizeaza acest sistem mai ales pe retelele de schimburi de bannere (banner exchange). Deasemenea firmele mari investesc in campanii cu bannere, mai ales pentru brand awareness.
Cele mai folosite tipuri de reclame acum sunt cele text.
Ele contin un titlu si o descriere. Rata de click pe aceste reclame este mult mai mare decat a bannerelor, uneori ajungand si la 10%.
Google , Yahoo (Overture) folosesc reclamele in sistem PPC.
Google Adwords – permite advertiserilor sa-si faca reclama prin anunturi text care apar in dreapta rezultatelor cautate in Google sau pe reteaua miilor de site-uri partenere care folosesc Google Adsense.
Google Adsense – iti permite sa introduci reclame text la tine pe site (reclamele apar automat targetate in functie de profilul siteului) si castigi un procent (de obicei 30-70%) din fiecare click.
In Romania Neogen ofera reclame si parteneriat in sistemul PPC cu anunturi text.
Daca un anunt text nu are o conversie foarte buna se poate schimba continutul anuntului (titlul si descrierea) pana se imbunatateste conversia. Acest lucru se intampla in timp real.
Astfel cu aceeasi bani bagati in publicitate se poate obtine un trafic mai mare, doar modificand anuntul text pana se obtine o conversie mai mare.
Intrand si mai in detaliu in acest proces, se poate contoriza si diferenta dinte vizitatorii care au intrat de pe un anunt si au cumparat si vizitatorii care au cumparat intrand de pe alt anunt.
Astfel se poate decide care anunt este mai bun. Este posibil ca un anunt cu o conversie mai mare sa converteasca mai prost la vanzari si un anunt cu o conversie mai mica sa converteasca traficul mai bine in vanzari.