Erori frecvente in optimizare

In cele ce urmeaza va voi prezenta o lista a celor mai uzuale erori de optimizare web.

Ignorarea tagurilor Title Este una dintre cele mai comune erori comise, cu efect negativ direct in ceea ce priveste pozitionarea site-ului d-voastra in cadrul motoarelor de cautare. Majoritatea motoarelor de cautare considera title tag-ul drept foarte important deoarece informatia introdusa aici este cea afisata. In consecinta nu il lasati liber si nu folositi cuvinte irelevante precum ‘home page’ sau ‘bine ati venit pe site-ul nostru’. Incercati sa introduceti in title cuvintele cheie pe care le considerati ca avand cea mai mare relevanta pentru site-ul d-voastra.

Cuvinte cheie irelevante

O anumita categorie de webmasteri folosesc cuvinte cheie irelevante care sunt menite sa mareasca traficul pe site-ul d-voastra. Daca aveti in vedere dezvoltarea unei afaceri on line, cuvintele cheie pe care le folositi trebuie sa aiba o relevanta cat mai mare in raport cu domeniul in care activati. Spre exemplu, este inutil sa folositi cuvinte cheie precum ‘muzica’ daca d-voastra activati in domeniul financiar. Utilizatorii care vor ajunge la site-ul d-voastra cautand ‘muzica’ vor trece mai departe iar cei care cauta informatii finaciare nu vor putea beneficia de informatiile si serviciile pe care le oferiti.

Spamming Aceasta este o practica lipsita de etica, prin care se folosesc in mod repetat aceleasi cuvinte cheie in cadrul tag-ului title, a meta tag-urilor si in content. Acesta metoda este folosita pentru a imbunatati pozitia unui site in mod artificial. Din fericire, motoarele de cautare detecteaza aceste tehnici si scad rankingul site-urilor respective putandu-se ajunge chiar la banarea lor din cadrul motoarelor de cautare. In consecinta, nu abuzati de cuvintele cheie.

Text si link-uri invizibile

Aceasta este o metoda prin care se incearca pacalirea motoarelor de cautare. Paginile web sunt incarcate de link-uri si cuvinte cheie care sunt ascunse utilizatorului dar vizibile motoarelor de cautare. Problema este ca acestea au acum capacitatea de a detecta o asemenea tehnica iar utilizarea sa duce fara exceptie la excluderea site-ului d-voastra.

Link-uri spre si de la site-uri inutile Este cunoscut faptul ca un numar cat mai ridicat de link-uri spre site-ul d-voastra creste importanta acestuia in ochii motoarelor de cautare. Cu toate acestea, nu orice link spre site-ul d-voastra ajuta. De exemplu, site-uri cu PR (Page Rank) redus nu vor putea ajuta semnificativ cotarea paginii d-voastra iar link-uri de la si spre site-uri nefunctionale sau banate nu pot fi decat daunatoare. Incercati intotdeauna sa obtineti link-uri de la site-uri cat mai bine cotate.

Erori in cadrul codului HTML

Daca site-ul d-voastra prezinta erori in codul html va fi prost cotat de catre motoarele de cautare chiar daca are un continut optimizat. Viteza de incarcare va fi mica si vor aparea incompatibilitati cu anumite browsere de internet. Cea mai buna cale in a evita asemenea situatii este validarea codului html inainte de a inscrie site-ul in directoare si motoare de cautare.

Utilizarea URL-urilor necanonice In cadrul procesului de optimizare asigurati-va ca url-urile fiecarei pagini care urmeaza sa fie indexata este unul canonic. Aceasta va afecta pozitiv vizibilitatea site-ului d-voastra in cadrul motoarelor de cautare.

Grafica excesiva in cadrul paginii

Modalitatea prin care motoarele de cautare citesc site-ul d-voastra se asemana cu cea a browserelor tip text. O cantitate mare de grafica nu ajuta intr-o buna pozitionare a site-ului. Ea va influenta negativ viteza de download a site-ului si va indeparta vizitatorii. Incercati sa utilizati un continut bogat in cuvinte cheie in locul unui numar excesiv de imagini. De asemenea, pentru imaginile folosite, utilizati ALT text in descrierea lor.