Optimizati-va blogul pentru Google

Cum sa setati blog-ul pt a avea sanse mai mari de a fi indexati de Google si de a ramane indexati. In continuare sunt prezentate 8 lucruri de care trebuie sa tineti seama pentru a va pregati blogul sa fie recunoscut si listat in Google. Daca vreti sa ramaneti in top, articolul va clarifica unii dintre cei mai importanti factori de care sa tineti cont.
1- Locatia blog-ului Blog-ul nu este indicat sa fie pe serverul altcuiva. Daca aveti blogger, puteti sa-l schimbati gratis din versiunea de blogspot pentru a avea fisierele blog-ului pe serverul dumneavoastra.
2- Link-urile din templetul blog-ului Prin link-uri, nu ma refer la ce link-urile pe care le faceti atunci cand postati. Ma refer in mod direct la link-urile din blog. Daca nu va editati templete-ul blog-ului pentru a include link-urile in partea principala a site-ului, faceti o greseala. Cum sa gaseasca Google un link care nu este acolo? Editati-vai template-ul ales pentru a fi siguri ca exista cel putin un link din directorul blog-ului catre restul site-ului.
3 – Frecventa update-urilor Un webmaster experimentat a spus recent ca cel mai bun lucru pe care-l poti face pentru efortul depus la optimizarea site-ului este de a adauga o pagina noua in fiecare zi si sa faci schimbari zilnice site-ului. De ce este acesta un sfat asa de pretios?
Pentru ca GoogleBot-ul nu trebuie sa reviziteze site-ul, daca nu s-au facut modificari in el. Probabil ca va vizita site-ul oricum, dar cu cat vor exista mai multe motive sa o faca, cu atat va creste posibilitatea ca site-ul sa fie revizitat de GoogleBot. Postand pe blog, sau adugand un camp RSS si lasandu-l sa stagneze, aceasta va duce la un trafic nul. Mai mult decat atat cand oamenii vor vedea un blog abandonat, nu vor reveni in mod sigur. Este ca atunci cand schimbi pe un canal TV si vezi zapada, multi dintre oameni nu stau mult, doar cateva secunde dupa care schimba pe alt canal sau inchid televizorul. Daca vreti ca si motoarele de cautare, dar si utilizatorii umani sa va reviziteze site-ul, updatati-l constant.

4 – Keyword- uri corecte pentru blog Cand alegeti keyword-urile pentru blog, cel mai bine ati miza pe alegerea keyword-urilor care au un randament mediu spre inalt si o competitie redusa. Diferenta esentiala este – vreti sa fiti pe locul 107 pentru ”internet marketing” si sa nu aveti trafic, sau sa fiti pe primul loc pentru ” learn internet marketing” si sa aveti cateva sute de vizitatori?

5 – Locul keyword- urilor in blog Locul principalelor keyword-uri ar trebui sa fie:

  • in titlu
  • in descriere
  • in titlurile postate, acolo unde se poate aplica
  • in numele link-urilor post-urilor individuale
  • in textul link-urilor catre post-urile de pe blog

Daca setati in mod corect blog-ul si va formati o anumita deprindere cand postati , veti afla ca site-ul va incepe sa creasca pentru termenii care se potrivesc topicului dumneavoastra.

6 – Lungimea post-urilor in blog Intotdeauna sa va amintiti de asta. ”Post-urile sunt paragrafe, propozitiile sunt sp@m”. Post-urile trebuie sa fie de cel putin doua paragrafe. Daca ele sunt scurte nu conteaza in pagina, deci nu sunt motive pentru a indexa pagina, in afara de cazul cand aceasta este singura pagina disponibila pentru acest termen. Singura data cand post-urile pot sa fie si mai scurte decat atat si vor ramane in continuare utile este atunci cand vei crea din ele link-uri catre altceva. Nu veti reusi intotdeauna sa aveti mai multe paragrafe cu continut care sa fie discutate. Dar faceti tot ce puteti pentru a ramane in top 90%.

7- Frecventa arhivelor Va reamintiti de vorbele experimentatului webmaster citat mai devreme? Bine, iata o intrebare: ”daca o pagina noua si updatata din site-ul dumneavoastra este buna, credeti ca crearea si updatarea a trei pagini in site-ul dumneavoastra va fi mai bine?
Sigur ca da.
Arhivarea zilnica face o uriasa diferenta. Daca aveti aceasta optiune, folositi-o. Daca nu, schimbati. Daca aveti nevoie de mai mult spatiu pe server, faceti rost. Merita.
Cand combinati arhivele zilnice si post-urile individuale avute, de fiecare data cand postati, site-ul va genera o noua pagina pentru acest post, va updata zilnic pagina cu arhivele (sau o creaza daca este primul post din ziua respectiva) si updateaza pagina principala a site-ului. Combinand aste pagini datate, cu un real continut, obtineti o momeala pentru spider.

8 – Cand si Unde sunteti legati prin link-uri In primul rand, daca aveti blogger, veti vrea sa va asigurati ca blog-ul este listat ca ”public”, pentru ca pe blogger sa apara paginile updatate oricand puneti un nou post.
Sunt niste speculatii cum ca blogul este vizitat mai repede de spider-ul de la Google daca folosesti Blogger pentru a posta. Raspunsul este da, trebuie sa asteptati numai 48 de ore si veti fi indexat.
Si in al doilea rand, daca site-ul este indexat, probabil va fi eliminat a doua zi, daca asta e tot ce ati facut. Acesta a fost demonstrat public pe alte site-uri. Ce nu a fost facut public inca este faptul ca ceea ce trebuie sa mizati pentru a ramane vizitati de spider sunt update-urile regulate si frecvente.
Toate aceste sfaturi va ajuta sa obtineti atentia din partea Google. Lasati Googe-ul sa stie ca nu incercati sa folositi blogger- ul pentru a-i spama baza de date. Ingrijiti-va de un continut folositor ce se va updata la intervale regulate. Toate aceste sfaturi va vor fi de ajutor pentru a avea parte de atentie sporita din partea Google.
Nu trebuie sa faceti nimic necinstit sau pe ascuns pentru ca site-ul sa fie vizitat de spider, sau sa fie listat.
Cu aceste sfaturi, aveti destul pentru un bun blog in Google.
Tot ce aveti de facut este sa va mentineti acolo!

Sursa