Cum sa nu va promovati siteul – 15 metode de Spam in motoarele de cautare

15 metode de Spam in motoarele de cautare

Articole Promovare > Motoare de cautare
Spam-ul, in aproape orice forma, este daunator sanatatii tale. Marea majoritate a utilizatorilor web sunt de acord cu aceasta afirmatie si nimeni nu se gandeste la pranzul procesat facut din carne de Hormel(www.spam.com). Chiar si cuvantul “spam” este infect in cele mai rele moduri[n.tr. in engleza], fiind folosit pentru a descrie partea intunecata si de multe ori inselatoare a orice de la email marketing pana la comportament abuziv pe forum. In domeniul optimizarii pentru motoarele de cautare, spam-ul este folosit pentru a descrie tehnici si tactici care sunt excluse de catre motoarele de cautare sau practici de business ne-etice.

In timp ce compunea noul website[www.stepforth.com], echipa ce facea asta a compilat o scurta lista cu cele mai groaznice forme de spam pe care le-au vazut in ultimul an si o scurta explicare a tehnicii lor. Nu uitati: noi nu incurajam, sustinem sau sugeram folosirea vreunei tehnici descrise mai jos. Noi nu le folosim si site-ul nostru continua sa aiba un rank bun in Google, Yahoo, MSN si Ask. De asemenea, din moment ce Google este motorul de cautare dominant de aproape cinci ani, majoritatea trucurilor de spam au evoluat pentru “fentarea” lui Google si deci se poate ca ele sa nu se aplice la celelalte motoare de cautare.

1. Cloaking (imbracarea unei alte forme)
Aceasta tehnica mai este cunoscuta si ca “invizibila” si este o tehnica ce implica servirea unui set de informatii catre spider-ii motoarelor de cautare in timp ce, fata de clienti, se afiseaza un set diferit de informatii in documentele pe care ei le vad. Desi exista situatii unice in care folosirea cloaking-ului poate fi considerata etica in practica SEO de zi cu zi, aceasta tehnica nu este niciodata necesara. Acest lucru este adevarat in special dupa update-ul algoritmului Jagger la Google, care foloseste istoriile documentelor si a link-urilor ca fiind factori importanti pentru ranking.

2. IP Delivery
IP Delivery este o forma simpla de cloaking in care un set unic de informatii este servit bazat pe numarul IP de unde a fost generata solicitarea. Adresele IP cunoscute ca apartinand motoarelor de cautare – ele primesc un set de informatii in timp ce adresele IP necunoscute (deoarece se presupune ca ele sunt vizitatorii live) primesc un alt set de informatii.

3. Leader Pages (Pagini Frontale)
Paginile Frontale (Leader) sunt o serie de documente similare, fiecare din ele fiind proiectate in asa fel incat sa satisfaca cerintele diferitilor algoritmi ai motoarelor de cautare. Acesta este unul din trucurile originale ale SEO datand din primele zile ale cautarilor cand existau o duzina de motoare de cautare de frunte care sortau mai putin de un miliard de documente. Acest truc este considerat spam de catre motoarele de cautare majore deoarece ele vad aparitii multiple a ceea ce este de fapt acelasi document. Pe langa asta, aceasta tehnica nu mai este practica deoarece motoarele de cautare iau in considerare o varietate de alti factori ce depasesc simpla aranjare sau densitate a cuvintelor cheie aflate in documentele unice.

4. Retele de mini-site-uri
Proiectate pentru a eplora vulnerabilitatea din versiunile mai timpurii ale algoritmului PageRank de la Google, retelele de mini-site-uri implica crearea a catorva site-uri cu subiecte sau produse care sa trimita link-uri spre site-ul central de vanzari. Fiecare mini-site are propriul URL imbogatit cu cuvinte cheie si este proiectat sa satisfaca cerintele motoarelor de cautare principale. De multe ori ele pot fi largite prin adaugarea de informatii de la paginile frontale(leader pages). Prin teserea retelelor de link-uri dintre aceste mini-site-uri, este creata o densitate de link-uri artificiala care poate influenta din plin perceperea de catre Google a importantei site-ului principal. In vara lui 2004, Google a penalizat cateva firme SEO si SEM proeminente pentru folosirea acestor tehnici prin expulzarea intregii liste de clienti a acestora.

5. Ferme de link-uri (Link Farms)
Fermele de link-uri au iesit la suprafata ca fiind depozite gratuite pentru oricine doreste un link atunci cand webmaster-ii invatau cat de influente pentru Google sunt link-urile spre site-ul lor. Google, la randul sau, a scazut valoarea lor imediat si a eliminat in cele din urma valoarea PR acordata paginilor cu o colectie sau un numar ne-ordonat de link-uri. Cu toate acestea, fermele de link-uri persista deoarece webmaster-ii ne-informati si firmele SEO ne-etice continua sa le foloseasca.

6. Spam-ul din blog-uri si forum
Blogurile si forumurile sunt tehnologii de comunicare excelente si esentiale, iar ambele sunt folosite foarte mult in conducerea zilnica a afacerii noastre. La fel ca si orice alt sistem media bazat pe internet, post-urile din blog-uri si forum-uri sunt foarte usor si de multe ori proliferate. In unele cazuri, blogurile si anumite forumuri au un PR mare pentru documentele lor. Acesti doi factori le fac tintele cautarilor firmelor SEO ne-etice care doresc un link de pe un site cu un PR mare catre site-urile lor sau ale clientilor lor. Google in special lupta impotriva abuzului blogurilor si forumurilor.

7. Supra-saturarea cu cuvinte cheie
Candva, motoarele de cautare erau limitate la sortarea si acordarea de ranking site-urilor bazandu-se pe numarul cuvintelor cheie aflate in acele documente. Limitarea aceasta i-a condus pe webmaster-i sa puna cuvinte cheie oriunde se putea. Atunci cand Google a intrat in scena si link-urile spre website-uri au devenit factorul esential, unii au mers atat de departe incat au supra-saturat textul ancora cu cuvinte cheie. Cel mai obisnuit exemplu continuu al supra-saturarii cu cuvinte cheie poate fi gasit langa partea de jos a mai multor site-uri aflate pe internet.

8. Text ascuns (Hidden Text)
Este uimitor faptul ca unii webmaster-i si SEO continua sa foloseasca textul ascuns ca tehnica dar, asa cum este scos in evidenta de numarul de site-uri vizitate, multi inca fac asta. Nu ar trebui. Exista doua tipuri de text ascuns. Primul este textul care are aceeasi culoare ca si culoarea de fundal a paginii, astfel fiind invizibil pentru vizitatorii umani dar vizibil pentru spider-ii de cautare. Al doilea tip de text este cel ascuns in spatele imaginilor sau sub layer-ele de documente. Motoarele de cautare tind sa displaca ambele forme si este cunoscuta dorinta lor de a deprecia valoarea documentelor ce contin text ascuns.

9. Meta-tag-uri nefolositoare
Majoritatea meta tag-urilor sunt absolut nefolositoare. Partea ne-etica este aceea ca unele firme SEO solicita un anume pret pentru crearea si inserarea de meta tag-uri. In unele cazuri, se pare ca exista cate un meta tag pentru fiecare factor posibil dar majoritatea din ele nici nu sunt luate in considerare de catre spider-ii de cautare. StepForth & stilxxi folosesc meta-tag-urile description si keywords (desi avem indoieli despre valoarea adevarata a tagului keywords) impreuna cu fisierele robots.txt relevante. Orice alta informatie de identificare si clarificare ar trebui sa se vada pe pagina de contact sau sa fie inclusa in partea de subsol a fiecarei pagini.

10. Folosirea incorecta a directoarelor
Directoarele(web directories), spre deosebire de alte indexuri de cautare, tind sa fie sortate de catre factorul uman. Motoarele de cautare dau in mod traditional link-urilor din directoare o greutate mai mare considerandu-le link-uri de la autoritati de incredere(trusted authorities). O practica a spam-ului directoarelor a avut loc pe masura ce unii SEO si webmasteri vanau link-uri valoroase pentru imbunatatirea ranking-ului lor. Motoarele de cautare deci au inceput sa deprecieze link-urile de la majoritatea directoarelor de link-uri. Unii SEO continua sa furnizeze contra cost servicii de inscriere in directoare.

11. Tag-uri ascunse
Exista un numar de diferite tipuri de tag-uri folosite de catre browsere sau design-erii de website-uri de a practica o varietate de functii cum ar fi: tag-uri de comentarii(comments), tag style, tag alt, tag noframes si tag http-equiv. De exemplu, “alt tag” este folosit de cititoarele de website-uri (browser-e) pentru a descrie orbilor imaginile vizuale. Inserarea de cuvinte cheie in aceste tag-uri a fost o tehnica folosita de catre un numar mare de SEO in anii antecedenti. Desi unii continua sa foloseasca nepotrivit aceste tag-uri, in general aceasta practica pare sa dispara.

12. Inscrierile Organice a Website-urilor
Unul din cele mai ne-etice lucruri pe care il poate face o afacere bazata pe servicii este aceea de a le cere bani clientilor pentru un serviciu pe care ei de fapt nu au nevoie. Solicitarea de plata sau chiar afirmarea de inscrieri in motoarele de cautare principale sunt un asemenea exemplu. Spider-ii motoarelor de cautare sunt atat de avansati incat ei nu mai au nevoie de inscrierea unui website pentru a gasi o anume informatie. Spider-ii motoarelor de cautare gasesc noi documente vizitand link-urile. Serviciile de inscriere a website-urilor sau firmele SEO care solicita un singur banut pentru inscrierile in Google, Yahoo, MSN sau Ask Jeeves solicita in mod radical si ne-etic un pret prea mare clientilor lor.

13. Email Spam
Plasarea unui link URL in interiorul unui email ce ne solicita sa facem ceva continua sa fie un mod de marketing spam foarte des intalnit. Cu cresterea folosirii aplicatiilor de desktop search, spamul email chiar a crescut.

14. Spam de redirectionare
Exista cateva moduri de a folosi functia de re-direct pentru a pacali un motor de cautare sau pentru a deturna traficul destinat unui alt website! Indiferent daca metoda folosita este un 301, un 302, un 402 un meta refresh sau un javascript, rezultatul ultim este un spam al motoarelor de cautare.

15. Folosirea improprie a formatelor Web 2.0 (Wiki, networking-ul social si social tagging)
O forma crescanda de SEO spam se gaseste in folosirea improprie a formatelor media introduse de utilizatori, cum ar fi Wikipedia. La fel ca si comentariul spam al blogurilor, natura live-to-web a formatelor Web 2.0 furnizeaza o plaja mare pentru tehnicienii SEO spam. Multe din aceste incercari pot atrage un succes de scurta durata desi nu peste mult se vor lua masuri pentru scaderea valorii acestor tipuri de eforturi.

Spam-ul motoarelor de cautare continua sa fie o problema pentru industria SEO pe masura ce incearca sa treaca de perceperile celor care fac reclama in masa. Atunci cand sunt folosite tehnici ne-etice, increderea (baza tuturor afacerilor) este abuzata iar eforturile industriei SEO/SEM sunt puse la indoiala. Din fericire, noul algoritm al lui Google pare sa fie intr-o lupta pe viata si pe moarte impotriva detectarii si prevenirii spam-ului SEO. Sa speram ca 2006 este anul in care intreaga industrie SEO foloseste o dieta spam free.

Sursa

Publicitate